Skip to Content

Support

Vi finns här för att hjälpa dig med snabb och smidig support. Oavsett fråga eller fundering kan du räkna med oss. Kontakta oss när du behöver hjälp.

Image
Vanliga frågor & svar
  • Vad är hantering av slutfaktura?
  • På 07Telefoni erbjuder vi en smidig lösning för företagstelefoni. Vi förstår att det kan vara en utmaning att vara bunden till ett abonnemang hos en annan operatör som inte lever upp till dina förväntningar. Därför kan vi hjälpa dig att lösa ut dig från dina gamla avtal.

    Om du har beställt tjänsten Hantering av slutfaktura kan du fakturera 07Telefoni med din tidigare operatörs slutfaktura som underlag. Du kan fakturera beloppet exklusive moms på slutfakturan från din gamla operatör, upp till det maximala belopp som anges i ditt avtal.

    Observera att 07Telefoni endast ersätter slutfakturans fasta avgifter. Trafikavgifter, förhöjda avgifter, köp av hårdvara och betalsamtal omfattas inte av denna ersättning, om inte undantag görs enligt avtal med din kontaktperson. Summan som faktureras 07Telefoni är inte kvittningsgill mot eventuella framtida fakturor från oss.

    Fakturering till 07Telefoni måste ske senast 30 dagar efter förfallodatumet på slutfakturan. Var vänlig och bifoga en kopia av slutfakturan från din tidigare operatör när du fakturerar oss.

    Har du frågor eller behöver hjälp? Tveka inte att kontakta vår kundservice!

  • Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?
  • Vi på 07Telefoni skickar ut fakturan mellan den första och fjärde dagen varje månad. Fakturan förfaller den 28e samma månad. Om betalning inte görs i tid får du först en påminnelse som skickas ut 5 dagar efter förfallodatumet. Därefter går fakturan vidare för inkasso indrivning således fakturan inte är betald trots påminnelse.

    Samtalstjänsterna inaktiveras 20 dagar efter förfallodatumet. Om din tjänst stängs av på grund av obetald faktura kommer den att återskapas automatiskt ca 3-5 vardagar efter att din betalning har registrerats. Du har dock möjlighet att begära en snabbare öppning så snart betalningen är genomförd. Kontakta gärna vår kundservice för hjälp med detta och inkom därefter med en kvittens på betalningen. Observera att en öppningsavgift på 250 kr exklusive moms per licens tillkommer och debiteras på nästa faktura efter skuldstängningen.

  • Varför är min första faktura högre?
  • Detta är en väldigt normal fråga när man genomför en nummerflytt. Den första fakturan omfattar ofta flera dagar av den månad då du blev kund, samt den nästkommande månaden, vilket gör månadsavgiften högre än förväntat. Till exempel: Om du tecknar abonnemang den 20e april avser den första fakturan månadsavgiften för perioden 21-30 april samt maj månad – vilket ger 9 dagar + 1 månad.

    Det är däremot enbart den första fakturan som blir mer än en månadsavgift. Följande fakturorna kommer enbart att innehålla en månadsavgift förutsatt att inget annat framgår på fakturan.

Kontakta oss

Hör av dig – vi hjälper dig hitta rätt lösning!

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Image